Hakkımda

Ana Sayfa > Prof.Dr.Mehmet Çakır
Göz Hastalıkları ve Retina Cerrahisi Uzmanı

Prof.Dr. Mehmet ÇAKIR

1965 Giresun doğumluyum. 1989 İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesinden Mezun olduktan sonra yine İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesinden Uzmanlığımı aldım. Retina, vitreus ve makula hastalıklarının tıbbi ve cerrahi tedavisinde uzmanlık yapmış, maküler dejenerasyon, diyabetik retinopati ve retina dekolmanı dahil olmak üzere göz koşullarının tanı ve tedavisinde 30+ yıllık bilgi ve tecrübe edindiğim Göz Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanlık alanında değerli hastalarıma hizmet vermekteyim.

Netliği Yeniden Kazanın!

Glokom Cerrahisi

Glokom, artan göz içi basıncı ve ardından optik sinir hasarı nedeniyle ilerleyici görme kaybıyla sonuçlanan bir göz hastalığıdır. Optik sinir, görsel görüntüleri veya sinyalleri gözlerden beyne taşıyan bir sinir lifi demetidir. Genel olarak, aköz hümör adı verilen berrak bir sıvı göz içinde dolaşır ve daha sonra ağ benzeri bir kanaldan (trabeküler ağ örgüsü) dışarı akar.

katarakt Cerrahisi

Kataraktın en sık oluşma sebebi yaşlılıktır. Genellikle 50 yaş üzerindeki hastalarda katarakt yaşlanmanın normal süreci sonucu ortaya çıkar ve görmeyi etkileyecek seviyeye ulaşması yıllar alır. göze gelen travmalar, diyabet gibi bazı hastalıklar, glokom ve üveit gibi göz hastalıkları, uzun yıllar korunmadan güneş altında çalışma ve kortizon kullanımı da katarakt oluşumunun sebeplerindendir.

Excimer Laser

Hangi teknikle yapılırsa yapılsın excimer laser tedavisi öncesinde tüm göz ve retina muayenesi detaylı olarak yapılmalıdır. Kornea topografilerinin (haritalarının) ve kornea kalınlığının mutlaka dikkatle incelenmesi gerekmektedir. Excimer laser tedavisi uygulanabilmesi için kişinin genel olarak 20 yaş üzerinde olması ve işlemi engelleyecek başka bir göz hastalığının olmaması gerekmektedir.

Retina Hastalıkları

Retina tabakası (ağ tabaka), görmeden asıl olarak sorumlu olan ve gözküresinin iç yüzeyine yapışık olarak duran bir sinir tabakasıdır. Bu tabakada, özellikle merkezi retinada oluşacak bir hasar görme kaybına neden neden olacaktır. Retina hastalıkları 4 ana grupta incelenebilir. İlki retinanın damar hastalıklarıdır. İkinci grup makula hastalıklarıdır. Üçüncü grup ırsi (herediter) retina hastalıklarıdır. Son grupta ise cerrahi retina hastalıkları yeralır.